Voorkom ‘verrassingen’ met een non-cancellable kredietlimiet

Gepubliceerd op 07/02/2017

Kredietverzekeraars kunnen de kredietlimiet op uw klant verlagen, bijvoorbeeld omdat het vertrouwen in een debiteur of branche is afgenomen. Dit is standaard opgenomen in de polisvoorwaarden. Sterker nog, de dekking mag zelfs volledig ingetrokken worden als er gegronde redenen voor zijn. De continuïteit van uw leveringen kan dan in gevaar komen. Wilt u dit voorkomen, dan biedt een non-cancellable kredietlimiet uitkomst.

Zekerheid voor 12 maanden of langer

Soms is uw klant of het specifieke contract zo belangrijk voor uw organisatie, dat u geen enkel risico wil lopen dat de dekking hierop door de verzekeraar wordt ingetrokken. Met een zogenaamde ‘non-cancellable’ kredietlimiet bent u er zeker van dat de verzekeraar gedurende een lange periode de dekking niet kan intrekken. Doorgaans is dit een periode van twaalf maanden, maar langer kan ook. Voor het debiteurenbeheer blijft u wel zelf verantwoordelijk.

Diverse varianten

Een non-cancellable kredietlimiet kan behoorlijk interessant zijn voor uw organisatie. De verzekeraars bieden daarom diverse varianten aan, zoals:

Single buyer dekking
Dekking op slechts één of enkele debiteur(en);

Single contract dekking
Maatwerk voor langlopende projecten/contracten;

Hybride dekking
Zekerheid van dekking voor uw belangrijkste debiteuren (non-cancellable) in combinatie met dekking op basis van uw eigen kredietmanagementprocedures.

Elke variant stelt u in staat uw business te managen en beslissingen te nemen voor een langere periode. En dat in een steeds wijzigende economische omgeving. Klik hier voor meer info.

Want to know more? Get in touch.