Onderwerp: krediet verzekeringen

Fred Soers Krediet

Door staatsgarantie toch krediet

Er is een regeling waardoor een bedrijf het onderpand kan vergroten, zodat financiers meer zekerheid krijgen in het proces voor het afsluiten van een lening. De Nederlandse regering staat garant voor de verstrekte BMKB-kredieten (ook wel bekend als Staatsgaranties). De bank kan de helft van de kredietaanvraag onderbrengen in een borgstellingskrediet, waardoor de staat voor 90% garant staat. Wat het doel daarvan is? Het stimuleren van de Nederlandse mkb’ers. Maar ook alternatieve geldverstrekkers mogen kredieten met staatsgarantie verstrekken. En dat brengt voor ondernemers absoluut voordelen met zich mee. 

Gepubliceerd op 07/11/2023

Check de kredietwaardigheid van klanten in 10 stappen

Weet jij met wie je zakendoet? Je zult nu misschien meteen denken ‘ja, natuurlijk weet ik dat!’, maar dat durven wij te betwijfelen. Zeker, je hebt bestaande klanten met wie je wellicht al jarenlang zaken doet. Zonder wanklanken. Ze betalen altijd op tijd en je vertrouwt erop dat dat zo blijft. Die klanten wensen we iedereen toe! Maar wat als er een kink in de kabel komt? Of als je met nieuwe klanten in zee gaat? Hoe kom je erachter of zij kredietwaardig zijn? Of er risico’s afgedekt moeten worden? Voorkomen blijft altijd beter dan genezen.

Gepubliceerd op 13/09/2023

Xolv Garantie Borgstelling

Goedkoop duurkoop? Niet altijd!

Zowel in de publieke als private sector kunnen klanten om een garantie of borgstelling vragen. Grote kans dat je meteen aan je bank denkt, logisch, want tot een paar jaar geleden was dat dé instelling waar je moest zijn. Maar tijden veranderen, er zijn nieuwe garantieverstrekkers op de markt. En dat is het overwegen meer dan waard! Vanwege de kosten, maar er zijn meer voordelen.

Gepubliceerd op 08/08/2023

Xolv kredietverzekering

Een kredietverzekering zonder dekking? Hoe dan? 

Het is een uitdaging om een goede balans te vinden tussen het accepteren van nieuwe klanten en het beperken van de financiële risico’s. Nieuwe klanten zijn natuurlijk essentieel voor de groei van je bedrijf. Maar hoe weet je of een bedrijf betrouwbaar genoeg is om zaken mee te doen? En hoe werken je afdelingen debiteurenbeheer en sales optimaal samen? De acceptatie en bewaking van je klanten is een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering, omdat:

Gepubliceerd op 08/05/2023

Moet ik dat wel doen, zo’n kredietverzekering?

Er komt een punt dat je als ondernemer weet dat je iets ‘moet’ met het verzekeren van krediet. In ieder geval als je aan andere bedrijven verkoopt en op krediet levert. Je wilt er gewoon zeker van zijn dat te late betalingen (of erger nog: non-betalingen) de gezondheid van jouw bedrijf aantasten. Want dat is iets om ’s nachts wakker van te liggen. Jij moet tenslotte ook gewoon jouw leveranciers betalen. En nog zoveel meer…

Gepubliceerd op 03/05/2023

In 4 stappen uw kredietlimiet verhogen

Steeds vaker en intensiever bemiddelen wij voor het krijgen van een hogere dekking voor onze relaties. Doordat de economie aan het herstellen is en de prijzen aan het stijgen zijn, zien we dat hier steeds meer behoefte aan is. In deze blog leest u welke stappen nodig zijn om een verhoging en een zogenoemde Top-Up limiet, een aanvullende kredietlimiet, aan te vragen.

Gepubliceerd op 07/03/2023

Omzetpolis kredietverzekering: niet langer een must! 

Exporteurs vragen meer en meer ondersteuning bij het incasseren van betalingen en afdekken van risico’s. De belangrijkste partners zijn nog steeds de banken, export verenigingen en kredietverzekeraars. Naast de traditionele kredietverzekeringspolis (de zogenoemde omzetpolis) zijn er de afgelopen jaren veel nieuwe producten ontwikkeld. Zowel bestaande als nieuw toegetreden verzekeraars zoeken naar mogelijkheden om de nog altijd grote groep onverzekerde bedrijven aan zich te binden. Of juist naar mogelijkheden om bestaande verzekerden nog beter van dienst te zijn. Die ontwikkeling op de kredietverzekeringsmarkt leidt tot steeds meer innovatieve producten op maat.

Gepubliceerd op 06/02/2023

Fraude

Wat doe je tegen fraude? 9 tips om fraude te voorkomen

Zodra je fraude in je onderneming constateert, ben je natuurlijk vaak al te laat. En dan komen derden vaak vertellen wat je anders had kunnen en moeten doen. Daar heb je niets meer aan. Voorkomen is beter dan genezen! Maar fraudeurs worden steeds inventiever om (vaak) ongezien geld of middelen te vervreemden. Je kunt interne én externe fraude verzekeren. Mocht het dan, ondanks de tips in dit artikel, nog eens voorkomen… dan beperk je tenminste de schade.

Gepubliceerd op 06/02/2023

Onderhandeling

Onderhandelen kan!

Regeren is vooruitzien. Het is een oud gezegde, maar gaat nog steeds op. Zeker in deze onzekere tijd en zeker voor de relatie met de financiers. In het traject van de aanvraag, de offerte en uiteindelijk het tekenen voor een financieringsovereenkomst, zijn er een groot aantal zaken waar je op moet anticiperen. En waar je over kunt onderhandelen.

Gepubliceerd op 17/01/2023

Xolv Eindejaarstips

Wat moet je nog doen in 2022? Zeven tips voor maximaal voordeel

Langzaam maar zeker gaan we de balans opmaken: wat heeft 2022 gebracht, wat kan er beter in 2023, heb je je doelen behaalt, waar moet er bijgestuurd worden? Kun je groeien of maak je juist pas op de plaats? Wat je in ieder geval dit jaar nog kunt doen is deze zeven tips tot je nemen. Dan weet je meteen wat je nog kunt doen (of juist laten) om maximaal financieel voordeel te halen uit je kredietverzekeringspolis of je financiering. Dan kun je dat ook weer afvinken!

Gepubliceerd op 08/11/2022