fraude herkennen met deze tips

Fraude

Tips om fraude te herkennen. Ondernemingen die goederen of diensten afnemen zonder te betalen. Ze bestaan nog steeds. Niemand wil slachtoffer worden van fraude. Het kost tijd, veroorzaakt veel frustratie en uw kredietverzekeraar vergoedt niet altijd de schade. Of u te maken...
Verder lezen

Gepubliceerd op 07-04-2017

Leveranciers Hudson’s Bay in spagaat

Het zijn moeilijke tijden voor Hudson’s Bay. Dit heeft mede te maken met problemen bij de Duitse dochter Galeria Kaufhof. Deze warenhuisketen werd in 2015 door Hudson’s Bay overgenomen. Sindsdien is het niet gelukt het kwakkelende Kaufhof vlot te trekken. Activistische...
Verder lezen

Gepubliceerd op 10-02-2017

debiteur failliet

Het belang van  algemene voorwaarden

In de praktijk besteden ondernemers te weinig aandacht aan hun algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden. U kunt een hoop financiële problemen voorkomen door goede voorwaarden op te stellen en overeen te komen. Welke risico’s u af kunt dekken leest u hier. Het biedt zekerheid...
Verder lezen

Gepubliceerd op 07-02-2017

non cancellable limieten

Voorkom ‘verrassingen’ met een non-cancellable kredietlimiet

Kredietverzekeraars kunnen de kredietlimiet op uw klantverlagen, bijvoorbeeld omdat het vertrouwen in een debiteur of branche is afgenomen. Dit is standaard opgenomen in de polisvoorwaarden. Sterker nog, de dekking mag zelfs volledig ingetrokken worden als er gegronde redenen...
Verder lezen

Gepubliceerd op 07-02-2017

contracten tot 3 jaar verzekerd

Nu verzekerbaar: contracten met een looptijd van maximaal 3 jaar 

Het risico dat u niet betaald krijgt kunt u ook per contract verzekeren. Dit kan nu zelfs voor contracten met een looptijd tot drie jaar. En niet alleen het risico dat uw afnemer niet betaalt is afgedekt. De kosten die u maakt vanaf het moment dat u het contract sluit tot aan...
Verder lezen

Gepubliceerd op 07-02-2017