Groeien in moeilijke tijd door tegen de stroom in te zwemmen

Gepubliceerd op 04/04/2023

Genieten van de goede dingen in het leven is makkelijker in kwalitatieve en comfortabele kleding. Dat verklaart meteen de naam van het merk Dstrezzed: een merk dat gebouwd is op het geloof dat het leven een avontuur is waar we allemaal het beste van moeten maken. Gedurfd, rebels en authentiek. Eric Aarden is de CEO van Dstrezzed, hij is een ondernemer die de merkwaarde lééft. Een tikkeltje rebels, tegen de stroom in, dicht bij zichzelf en zeker authentiek. “Ik wil een iconisch merk neerzetten, een merk dat tot in lengte van dagen aanwezig is.”

Eric is trots. Trots op het teamwork en de jonge mensen om hem heen, trots op zijn doelgroep, trots op de kwalitatieve kleding die hij tegen een acceptabele prijs verkoopt. En trots op de winkels die hij opende in een tijd dat iedereen de rem intrapte. Eric: “In 2010 ben ik begonnen en langzaam maar zeker hebben we Dstrezzed uitgebouwd. Nu verkopen we onze kleding internationaal en hebben we ons team over de jaren heen flink uitgebreid, ook met marketingmensen en IT’ers. Samenwerken is bij ons de sleutel naar het succes. Samenwerken én durf. In de coronatijd heb ik ervoor gekozen om, geheel tegen het heersende sentiment in, juist winkels te gaan openen op goede locaties. Waar de modebranche in zwaar weer verkeerde, zag ik kansen. We zitten nu op A-locaties in grote steden als Maastricht, Den Bosch, Utrecht en Antwerpen. Dat was een bewuste keuze, als je kunt doorpakken op A1-locaties, werk je aan je naamsbekendheid. Je kunt natuurlijk voor een hoop geld in billboards investeren, maar die winkels zijn ook een hele goede marketingtool om onze fans aan ons gebonden te houden. En dat worden er steeds meer! Stap voor stap wil ik verder uitbreiden, wat dat betreft zie ik de hele wereld als mijn speelveld.” 

Tegen de stroom in

“Hoe ik zover gekomen ben? Door tegen de stroom in te roeien en mijn gezonde verstand te gebruiken. Maar ook door samen te werken met de juiste mensen en juiste partners. Inmiddels ben ik door schade en schande wijzer geworden en met mijn ervaring denk ik te weten hoe ik stappen moet zetten en hoe ik beslissingen moet nemen. Ik werk graag samen met jonge mensen, we kunnen veel van elkaar leren. De afgelopen jaren heb ik flink geïnvesteerd in IT, we bouwden een eigen webshop en platform en werken steeds meer datagedreven. Op die manier kunnen we onze klanten steeds beter bedienen. Ik kan je zeggen dat daar echt heel veel liefde in zit. Maar het belangrijkste blijft de basis: onze kleding, goede en mooie producten. Want als dat niet klopt, klopt niets voor ons.”

Betrokkenheid

“Eén van de partners waar we mee samenwerken is Xolv. Grappig, ik kwam Paul van Uden tegen bij een bijeenkomst in Rotterdam en we kenden elkaar van lang geleden. We maakten een praatje, je kent het wel: ‘Wat doe jij tegenwoordig?’ We besloten een keer te gaan lunchen en zo is de samenwerking tot stand gekomen. Alle verzekeringen heb ik via Xolv lopen en ik ben serieus tevreden over hun dienstverlening. Eerlijk is eerlijk, de opstart met de verzekeringen had van mij toen sneller gemogen, maar dat is helemaal goed gekomen. Met Fred heb ik veel contact, we sparren over cijfers en Xolv denkt met alles mee. Dat levert ontzorging voor mij op, het is in vertrouwde handen. En het is altijd leuk om elkaar te zien, bij de opening van de winkel in Den Bosch waren Jelle en Paul van Xolv aanwezig. Dat zegt iets over de betrokkenheid. En als ze er netjes bij willen lopen, kunnen ze natuurlijk bij Dstrezzed terecht!” 

Meer weten? Neem contact op.