Onderwerp: kredietinformatie

debiteurenbeheer

Kredietinformatie: essentieel onderdeel van efficiënt debiteurenbeheer!

U herkent het vast? De deal is rond, de champagne geopend en iedereen deelt mee in de feestvreugde. Maar hoe voorkomt u dat deze vreugde omslaat in een kater? Meer dan de helft van de faillissementen ontstaat door slecht debiteurenbeheer. In dit artikel bespreken we de stappen van een efficiënt debiteurenbeheer. We staan met name uitgebreid stil bij de eerste stap, het toetsen van de kredietwaardigheid van uw afnemers.

Gepubliceerd op 17/05/2022

Hoe onze klant meer zicht kreeg op kredietwaardigheid en financiële risico’s wist af te dekken

Een bekende A-merk multinational in de retail & fashion branche, met een omzet van meer dan een 1,5 miljard euro, heeft onlangs de hulp van Xolv ingeroepen. Zij vroegen ons om hen te adviseren en te ondersteunen bij een aantal urgente uitdagingen. Tijdens de Covid-19 pandemie is ook bij dit concern, net als bij veel branchegenoten, de druk op de afdeling Accounts Receivables enorm toegenomen. Dit komt door de vele verzoeken van debiteuren om uitstel van betaling, (te) late betalingen, incasso’s en schade vanwege faillissementen van hun debiteuren. Xolv heeft de kredietwaardigheid van de afnemers van deze onderneming onder de loep genomen en gekeken welke opties zij hebben om de financiële risico’s af te dekken met een kredietverzekering. In dit klantverhaal leest u hoe wij deze uitdaging hebben aangepakt.

Gepubliceerd op 15/11/2021

Kredietinformatie: ken uw klant

Risico lopen hoort bij het ondernemerschap. Om een weloverwogen keuze te maken welke risico’s u al dan niet accepteert, is actuele bedrijfsinformatie van belang. Hoe is de financiële situatie van uw (toekomstige) klant of leverancier? Hoe is het gesteld met de kredietwaardigheid? Vorig jaar ging het volgens de openbare jaarrekening goed, maar wat zegt dat over de toekomst? In dit artikel bespreken wij het belang van het beschikken over up-to-date data voor het inschatten van de risico’s van uw klanten of leveranciers.

Gepubliceerd op 19/10/2021

Bescherming tegen financiële schade door fraude

Of de fraude nu binnen of buiten uw bedrijf wordt gepleegd: financiële verliezen hebben meestal een grote impact op uw bedrijf. Waarschijnlijk moet u kosten maken om verdere schade te beperken, zoals bijvoorbeeld de kosten voor gerechtelijke procedures. Met een fraudeverzekering beschermt u zich tegen financiële verliezen en kosten. In dit artikel leest u de voordelen van een fraudeverzekering bij Euler Hermes en geven wij antwoord op veelgestelde vragen over het afsluiten van een fraudeverzekering.

Gepubliceerd op 18/05/2021

Tips om fraude te herkennen en te voorkomen

Fraudeurs zijn actief in vrijwel alle sectoren en worden steeds creatiever. Ze nemen goederen of diensten af zonder te betalen, sturen valse e-mails om persoonlijke informatie zoals bankgegevens te achterhalen of ze sturen spookfacturen. Dit soort fraude vormt een serieus bedrijfsrisico. Hoe kunt u zich hiertegen wapenen? Wij geven u tips om uw bedrijf te beschermen zodat u geen slachtoffer wordt van oplichting.

Gepubliceerd op 17/05/2021

Waarom het juist nú belangrijk is met wie u zakendoet

De wereld is de afgelopen weken een behoorlijk aantal versnellingen lager gaan draaien. Het coronavirus COVID-19 heeft enorme consequenties op ons dagelijks leven en de economie. Veel bedrijven gaan (noodgedwongen) op zoek naar nieuwe afzetkanalen. Ook ondernemingen die niet meer op rekening met hun bestaande leveranciers zaken kunnen doen, gaan op zoek naar nieuwe leveranciers. Vanwege al die veranderingen is het extra belangrijk om te weten met wie u zakendoet. Xolv maakt dat voor u een stukje makkelijker, dankzij een mooie aanbieding in samenwerking met CreditDevice.

Gepubliceerd op 17/04/2020

‘Hè, hoezo krijgt mijn leverancier geen dekking op mijn bedrijf?’

Als ondernemer wil u zorgeloos zakendoen. Zorgen over debiteuren dekt u af met een kredietverzekering. Maar wat als uw leverancier ineens zegt dat úw bedrijf niet meer goed is voor zijn geld? Dan heeft u een probleem. Zeker nu de gevolgen van het coronavirus ook steeds meer impact hebben op de economie, wordt dekking op uw eigen bedrijf nóg belangrijker. In dit artikel vertellen we wat u kunt doen in een dergelijke situatie.

Gepubliceerd op 20/03/2020

Pas op! Zo proberen fraudeurs u (met succes) te slim af te zijn…

Zaken doen met een oplichter. Dat overkomt mij niet, denkt u? Nou, dat dachten veel collega-ondernemers ook. Toch trappen er steeds meer in de val van fraudeurs, die steeds geraffineerder te werk gaan. Onze samenwerkingspartner Coface zag als gevolg van fraude in de eerste twee kwartalen van 2019 namelijk niet voor niets het aantal schademeldingen stijgen. In deze blog leggen we meer uit over de werkwijze van fraudeurs én geven we tips om te voorkomen dat u wordt opgelicht.

Gepubliceerd op 16/10/2019

Verklein de kans op non-betaling met een kredietinformatierapport

Iedere organisatie heeft te maken met wanbetaling. Wanbetaling heeft niet alleen directe impact op de cashflow en liquiditeit, het kan organisaties zelfs in problemen brengen. Waarom u met een kredietinformatierapport de kans op non-betaling verkleint, leest u hier.

Gepubliceerd op 23/04/2019

Gratis check kredietwaardigheid zakenrelatie

Wilt u snel en betrouwbaar inzicht in de kredietwaardigheid van uw zakenrelatie, neem dan contact met ons op. Met de gratis kredietinformatie die wij u verstrekken, krijgt u een gefundeerd beeld van de kredietwaardigheid en het betaalgedrag van uw klant. Het overzichtelijke rapport stelt u in staat te beslissen of u wel of niet op krediet gaat leveren, of dat specifieke betalingscondities nodig zijn. En er is meer.

Gepubliceerd op 21/09/2016