Het gaat niet om behaalde, maar om betaalde omzet

Gepubliceerd op 07/03/2023

itsme is een familiebedrijf en dat stralen we nog steeds uit. We zijn groot, maar nog altijd flexibel, ruimdenkend en vriendelijk. We zeggen wat we doen en doen wat we zeggen. Onze klanten staan bij ons centraal, als het goed gaat met hen, is dat voor ons automatisch ook goed. We zijn ervan overtuigd dat dat gevoel van partnership bijdraagt aan de doelen die we gezamenlijk hebben. En linksom of rechtsom zoeken we altijd naar oplossingen waar iedereen beter van wordt. Dat vergt vertrouwen en creativiteit. itsme geeft die ruimte.

Wat dat betreft past Xolv als broker prima bij ons. Het is een fijn bedrijf: open van geest, doe maar normaal, wees jezelf en kom afspraken na. Op dit moment zitten we in het proces van verregaande digitalisatie van onze credit management processen. Het doel is optimalisatie van alle aspecten van het order-to-cash proces. Hiervoor hebben we Credit Device, specialist in het ontwikkelen van creditmanagement software in de arm genomen. Ik werk zelf 28 jaar bij ons bedrijf en door de jaren heen is er een soort van spaghetti aan programma’s ontstaan. Logisch, maar om futureproof te blijven, moesten we een slag maken. Dat heeft een flinke aanloop nodig gehad, ook logisch. Veranderingen implementeer je niet even snel-snel. De Polismanager van Credit Device draait inmiddels en ik ben er erg tevreden over. Op dit moment zijn we bezig met de inrichting van de module Credit Manager waarbij de focus gericht is op het uniformeren en stroomlijnen van de dagelijkse bewakingsprocessen. Het helpt ons om verbeterslagen te maken zoals gerichte klantcontacten en zo een hogere bijdrage te leveren aan het succes van onze klanten.  Maar het helpt ons ook om jongere werknemers te behouden en aan te trekken. Credit Management is, helaas en onterecht als je het mij vraagt, geen sexy klinkend vak voor jongeren. Terwijl het juist zo’n mooi vak is. Je moet snel kunnen schakelen en bent echt de ruggengraat van een bedrijf. Want tenslotte gaat het niet om de behaalde omzet, maar om de betaalde omzet. En daar zorgen wij voor! 

Niet lullen, maar poetsen

Ik ben ervan overtuigd dat ik als vrouw anders denk dan een man. En dat is alleen maar mooi, want dan kun je samen breder kijken. Van de andere kant ben ik niet altijd de meest tactische persoon, ik kom onder de rook van Rotterdam vandaan en ben van het ‘niet lullen, maar poetsen’. Dat kan weleens lastig zijn voor anderen denk ik. Maar goed, ik ben ook een manager die heel goed voor mensen zorgt. Ik sta voor mijn team, maar ook voor onze klanten. Ik ken ze, bezoek ze vaak en maak duidelijke afspraken. Voor mij is iedereen gelijk en kan alles besproken worden. Als we op die manier het rendement van beide bedrijven kunnen borgen, is mijn missie geslaagd. Elke casus is anders en het is fijn om als het om kredietverzekering vraagstukken gaat, te kunnen sparren met Xolv, vaak krijg je dan ook weer andere ingangen of oplossingen aangereikt.

Hobbelig en mooi

Als mens pas ik dus goed bij itsme. Het is een mooi bedrijf en ik ben ze ook echt dankbaar voor de ruimte die ik krijg in mijn functie. Dat heb ik ook nodig om te kunnen floreren. Ik wil naar klanten toe, want ik ben ervan overtuigd dat daar ook onze commerciële en financiële kracht ligt. Ik wil itsme echt complimenteren dat ze me toentertijd als jonge moeder altijd de ruimte en het vertrouwen hebben gegeven om mij persoonlijk te kunnen ontwikkelen, te werken én dat te kunnen combineren met het moederschap. Zodat ik naast mijn baan ook de vrijheid had om mijn kinderen op te halen uit school bijvoorbeeld. Mijn zoon en dochter zijn nu ruim volwassen. Ik was wel een vooruitstrevende moeder denk ik. Werken was voor mij een investering in mijn eigen toekomst. Ik ben ervan overtuigd dat je altijd naar de stip op de horizon moet kijken en dat je daar zelf naar toe moet werken. Niets komt voor niets en de hobbeligste paadjes leiden naar de mooiste plekjes! 

Meer weten? Neem contact op.